michel-leonie-gomalaysia2013.reismee.nl

Kuala Lumpur

Het heeft even geduurd maar hier dan toch ons laatste verhaal...

Smile

Nadat we 's morgens vroeg hebben ontbeten zijn we om 08.00 uur op de boot gestapt om terug te keren naar het vaste land van Maleisie waarna we middels een taxirit en de laatste binnenlandse vlucht in de loop van de middag aankwamen bij ons werkelijk schitterende hotel in Kuala Lumpur. We hadden een kamer geboekt met uitzicht op de Petronas Towers dus toen we op onze kamer waren hebben we eerst even genoten van het uitzicht! Hierna hebben we ons lekker opgefrist en zijn we voor de laaste keer de stad in gegaan. We hadden nog een aantal wensen die we deze laaste uurtjes maar eens wilden gaan vervullen...

Maar eerst, eten!! We hadden enorme trek en wilden eigenlijk nog een keer echt goede sushi eten, de 1e keer sushi in Kula Lumpur was Leonie niet heel erg goed bevallen maar ik wist nog wel een adresje. Het werd dus Kampachi, 1 van de beste Japanners van Kuala Lumpur op de 5e etage van de Pavilion Shopping Mall. Na de enorme kaart bekeken te hebben enadvies te hebben gekregen van de chefhebben we een aantal op het oog enorm lekkere gerechten uitgekozen. De chef vond het leuk om gasten uit Nederland te hebben en naast de dingen die we besteld hadden kregen we dan ook nog een aantal extra kleine gerechtjes die net zo lekker waren als de door ons bestelde gerechten want wat hebben we genoten, zo verschrikkelijk lekker... Het water loopt me nu weer in de mond!

Na dit culinaire hoogtepunt zijn we naar Kenko gegaan om nog 1 keer onze voeten te laten verwennen/pijnigen door de visjes van Dr. Fish. Ze waren de 2e keer weer net zo happig op onze voeten als de 1e keer... Leonie wilde nog graag een voet pedicure en omdat ik de rotste niet ben en ik zelf uiteindelijk toch had besloteneen iPad Mini te kopen was dit uiteraard geen probleem!

Wink

Het winkelen hadden we ondertussen wel gehad (de buit was immers binnen

Laughing
)en we besloten omonze laatste uurtjes te slijten in de hipste bar van Kuala Lumpur, de Skybar, op het dak van het Traders Hotel. En laat dit nou toevallig ons hotel zijn... Hier hebben we de rest van de avond genoten van wijn, hapjes, muziek en het fantastische uitzicht op de Petronas Towers, helemaal top dus! De wekker de volgende ochtend was alleen iets minder, maar goed, dat overleven we ook wel weer...

Bij het boarden op het vliegveld wachtte ons een aangename verrassing, de vlucht was namelijk overbooked en wij hadden het geluk dat we een upgrade kregen naar Business Class, daar hadden we geen bezwaar tegen! We hebben dan ook enorm genoten tijdens deze vlucht naar Dubai; een enorme beenruimte, stoelen die in de ligstand kunnen, en dan ook nog dat heerlijke eten en drinken!! Dit is wel even wat beter dan de toch al goede Economy Class van Emirates zeg, hier kunnen we wel aan wennen... De vlucht van Dubai naar Dusseldorf was kennelijk onze straf voor de luxe waar we zo van hadden genoten in de Business Class want op deze vlucht zat een Indiase familie direct achter ons met 2 kleine kinderen die werkelijk de hele vlucht hun klep niet hebben gehouden, en als het nou praten was ok, maar meestal was het schreeuwen. De enigen die zich er niet aan leken te storen waren de ouders, de rest van het vliegtuig kon ze wel schieten, van slapen kwam dus ook deze vlucht niet veel...

Uiteindelijk stapten we om half 12 zondagavond ons eigen huisje weer binnen en zaten 3,5 week Maleisie er al weer op... Je kijkt er zo lang naar uit, maar het is helaas ook zo weer voorbij! We hebben deze 3,5 week enorm genoten, het is echt een schitterend land met zeer vriendelijke mensen, heerlijk eten, mooie tropische eilanden en prachtige natuur!!

Maar het is geen Afrika... Dat blijft voor ons de absolute nummer 1, dat gevoel hebben we nu nog sterker...

Smile

We willen iedereen bedanken voor de leuke berichtjes en het volgen van onze reis, we hopen dat jullie het ook leuk hebben gevonden!!

Nogmaals bedankt en wellicht tot een volgende reis!!