michel-leonie-gomalaysia2013.reismee.nl

Perhentians

Dag 17 tot en met 23 (28 juli t/m 3 augustus)

Perhentians
Na rondgereisd te hebben door Maleisië en Borneo is het nu tijd om 5 volle dagen te gaan genieten van gewoon helemaal niets doen. Nadat we met de zevende vlucht met enige vertraging waren geland werden we zo snel mogelijk in een Teksi gepropt om de boot van 13.30 uur te halen. Dit hebben we door snelle inhaal manoeuvres en gedurfd rijden van de chauffeur makkelijk gehaald. Zodra we op de boot zitten is het een half uur varen naar de Perhentians. Bij aankomst was ik enigszins zeeziek (kwam waarschijnlijk doordat we vanaf 's ochtends 5.00 uur tot 14.00 uur niks hadden gegeten), maar na drie heerlijke witte boterhammen trok dit gelukkig weg. Snel onze zwemkleding aan en neerploffen op het heerlijke zachte strand! Wat blijkt het is hier net Zandvoort aan zee....wat een Nederlanders. Volgens Mies zijn we net onkruid, we ploppen overal op. Desondanks hebben we deze 5 dagen een ritme aangehouden van ontbijten, luieren/snorkelen, lunchen, luieren/snorkelen, avondeten en slapen.

Het snorkelen is hier prachtig, grote uitgebreide koraalriffen met exotische vissen. Echt waanzinnig mooi! Tijdens een snorkeltrip hebben we ook nog twee zee schildpadden gezien en een zwart tip rif haai. Kortom, 5 heerlijke dagen met een lekker temperatuurtje!

Op naar ons laatste dagje Kuala Lumpur!