michel-leonie-gomalaysia2013.reismee.nl

Kuala Lumpur 11 t/m 13 juli

Maleisië - Borneo 2013

Dag 1 & 2 ( 12-07-2013 & 13-07-2013)

Na onze dames (even voor de duidelijkheid onze poezen) bij Thijs & Trudi te hebben afgeleverd en onze spullen te hebben gepakt kon onze vakantie eindelijk beginnen. De vliegreis startte in Düsseldorf, een mooi en vooral rustig vliegveld in vergelijking met Schiphol!! Vanaf hier zijn we met een Boeing 777 met Emirates naar Dubai gevlogen. Voor het eerst in jaren kunnen we eindelijk eens zeggen dat we tijdens deze 6,5 uur durende vlucht lekker gegeten hebben! We hadden in tegenstelling tot onze heenreis vorig jaar naar Zuid-Afrika goede plaatsen en ruim voldoende beenruimte. Eenmaal in Dubai aangekomen was er helaas geen tijd om deze stad te verkennen omdat we om 04.00 uur (in Nederland 2 uur eerder) weer vertrokken naar Kuala Lumpur, dit maal met een Airbus A380! Na aankomst (om 15.20 uur Kuala Lumpur tijd - 10.20 uur Nederlandse tijd) op het vliegveld van Kuala Lumpur hebben we eerst Maleisische Ringit uit de pin automaat en de koffers van de bagage band gehaald. Eigenlijk ging alles heel snel, na Zuid-Afrika is dit wel even een andere ervaring ;).

Na binnen op het vliegveld een Teksi (taxi) ticket te hebben gekocht voor 75MR (omdat anders de kans groot is dat je buiten wordt opgelicht als je zomaar op een Teksi afstapt) en tegen een muur van warmte-benauwdheid-luchtvochtigheid aangelopen te zijn ( Michel omschrijft het alsof je in de tropische kas van Blijdorp bent), restte ons na deze lange reis nog een uurtje rijden naar het hotel! Nou een uurtje dat werd het niet, omdat we tijdens het spitsuur aankwamen duurde het nog ruim 1,5 uur voordat we het hotel bereikten. Een erg mooi hotel ( The Royale Chulan 5*) en een gratis upgrade van een deluxe room naar een executive suite zorgden ervoor dat we direct bij binnenkomst stom verbaasd waren over de grootte van deze kamer (ruim 70 vierkante meter). Met uitzicht op de Petronas Twin-Towers & de KL Tower zijn we ons eerst maar eens gaan opfrissen. Hierna zijn we naar de Pavilion Shopping Mall gelopen, dit is 1 van de mooiste en grootste shopping centers van Kuala Lumpur. Het bestaat uit 6 verdiepingen met heeeeel veeeeel winkels en eettentjes.

Na heerlijk sushi te hebben gegeten zijn we rond 23.00 uur ons bedje ingedoken, waarna we om 03.00 's nachts rechtop in ons bed zaten - klaar wakker wel te verstaan!!! Leuk hoor zo'n jetlag hahaha. Gelukkig hebben we daarna nog wel wat kunnen slapen totdat de wekker om 07.00 uur 's ochtends ging. Michel had namelijk kaartjes online gekocht, zodat we om 09.00 de Petronas Towers in konden (deze torens zijn het hoofdkantoor van het nationale olie en gas bedrijf Petronas, 88 verdiepingen en 452 meter hoog). Maar eerlijk is eerlijk voorbereiding is het halve werk, we hoefden niet in de lange rij te staan om een kaartje te kopen :). Wat erg opviel is dat alles, maar dan ook alles tot in de perfectie geregeld is, met als gevolg dat alles snel en makkelijk verliep. Zo zaten we dan ook snel op de 41e verdieping waar ze de Skybridge (verbinding tussen de twee torens) hebben waar we 15 minuten op mochten blijven. Na deze 15 minuten gingen we vervolgens door naar de 86e verdieping. Hier heb je 360 graden uitzicht over Kuala Lumpur, wat vooral opviel was de smok die rond de stad hangt waardoor je niet heel ver kan kijken. Onze conclusie: absoluut indrukwekkend maar eigenlijk vinden we het uitzicht vanaf de begane grond ' s avonds als alle lichtjes aan zijn het mooiste! Hierna zijn we eerst maar eens lekker gaan ontbijten mmm... eitjes en toast, waarna we via het park wat bij de torens ligt terug gegaan zijn naar ons hotel waar we heerlijk aan het zwembad hebben gelegen.

's Middags was het plan om naar het KL Birdpark te gaan, maar helaas hebben we alleen de ingang gezien omdat Michel de portemonnee vergeten was en we dus weer terug konden......foutje bedankt! Bij het hotel terug aangekomen zijn we toen maar weer de Pavilion Shopping Mall ingegaan om de winkels te bekijken en bij Kenko een Dr. Fish behandeling van 30 minuten te ondergaan. Erg goedkoop, zeker in vergelijking met de guppen die in Nederland aan je voeten mogen zitten. Na eerst vooral keihard gelachen te hebben door de scheve gezichten en kromme tenen die we trokken, konden we er uiteindelijk van genieten! Hierna heb ik genoten van een manicure en pedicure en Michel van een pedicure ( ja,ja hij moest er ook aan geloven , alleen geen nagellak voor hem haha). Toen was het inmiddels etenstijd! Heerlijk, alleen de pasta van mij was zeer maar dan ook zeer pittig... De blaren staan zowat op mijn lip... Geen chili peper meer voor mij deze vakantie!