michel-leonie-gomalaysia2013.reismee.nl

Langkawi

Dag 5, 6 & 7 (16 t/m18 juli)

Dag 5:
Toen we vanochtend wakker werden hadden we een tropische regenbui, we zitten in het regenwoud in het regenseizoen....en dat betekent dat de regen met bakken uit de hemel kan komen vallen. Eerst maar eens ontbijten en hopen dat we daarna lekker op de strandbedjes kunnen neerstrijken. Het ontbijt is een buffet met een zeer ruime keus aan verschillende etens stijlen (o.a. vlees, rijst, brood, uitsmijters, donuts, fruit, yoghurt en lekkere verse sappen om te drinken). Het personeel is ontzettend beleefd en aardig, een geweldige service! Na het ontbijt regent het nog harder dan daarvoor... Best indrukwekkend, dan maar ff lezen op bed. Echter in plaats van te lezen hebben we van 10.00 - 14.00 heerlijk liggen slapen, dat hadden we nodig!! Hierna hebben we lekker liggen niksen op het strand en in de heerlijke schone en warme oceaan gezwommen!!!

Aan het einde van de dag komen de lokale vissers hun vers gevangen vis bij het visrestaurant Jala verkopen. De vissen worden gewogen en als de vissers alles verkocht hebben gaan ze er met hun boot weer vandoor. ' s Avonds ligt de vis in bakken met ijs klaar voor de mensen die komen eten. Na een uitgebreide uitleg over de vissen, bereidingswijzen en welke sauzen en bijgerechten we kunnen kiezen hebben we genoten van een werkelijk fantastisch diner. De uitleg werd overigens gedaan door Richard, een Nederlander die hier werkt en het restaurant samen met een Deense chefkok heeft opgebouwd. Echt een aanrader! Nu lekker slapen!

Dag 6:
Gelukkig schijnt vandaag de zon! En het is warm heeeeeel erg warm! Vandaag zijn we vroeg opgestaan om op tijd te kunnen ontbijten, want we gaan om 10.00 uur de mangrove tour doen. We worden opgehaald door onze gids met zijn eigen auto, hij is erg benieuwd naar Nederland en hoe alles bij ons werkt. Vrij amuserend om zijn opvattingen en verbaasde gezichtsuitdrukkingen te horen en te zien. Wanneer hij naar onze beroepen vraagt, denkt hij dat ik een vistherapeut ben hahahahahahahaha (dus als een vis iets gebroken heeft leer ik hem door massage opnieuw zwemmen). Na deze miscommunicatie recht gezet te hebben, moest ook hij heel hard lachen. Volgens mij schaamde hij zich een beetje... Na eenmaal aangekomen te zijn bij de mangroves gaan we op een boot die ons door de mangrovebossen vaart. Wat een ontzettend mooi natuurgebied. We krijgen uitleg over waarom de tsunami de mangrove niet heeft verwoest, over de dieren die er leven en over de boomsoorten. Zo zien we apen, een cobra slang, zeearenden, andere roofvogels en een ijsvogel met erg mooie kleuren. Na ruim een uur varen komen we op een visfarm aan. Hier worden alle soorten vissen geshowd die aan de plaatselijke bevolking verkocht worden. Deze visfarm ligt in een baai, waar ook heel veel zeilboten liggen, zo'n mooi plaatje... Zou willen dat wij een zeilboot hadden ;). Vanuit deze baai gaan we met een noodgang en verplichte reddingsvesten over open zee terug! Soms komt de boot met zulke harde klappen neer dat we soms bang zijn dat de boot in 2en zal breken haha. Eenmaal terug bij The Andaman genieten we van het heerlijke en vooral zonnige weer op het strand.

Om 19.00 gaan we voor een bushwalk met een ervaren gids. Voordat de bushwalk begint gaat Mies voor de derde keer vragen of ze ons kluisje willen maken. De manager verontschuldigd zich voor het ongemak en bied ter compensatie een diner van het huis aan...belachelijk...maar Mies heeft t al geregeld voordat ik het überhaupt kan wegwuiven...lekker assertief ;). Als je het woord bushwalk hoort, dan zou je verwachten dat je echt de bush in gaat...niet dus! De wandeling wordt in het regenwoud rond het hotel gehouden, waar we echt kompleet lek worden gestoken door muggen... Ik heb inmiddels ongeveer 30 muggenbulten :(. Ondanks dat de wandeling dichtbij is laat de gids ons een hoop verschillende nachtdieren zien (gelukkig kon hij de tarantula niet vinden deze avond). Na deze toch wel leuke bushwalk met als hoogtepunt een vlak boven onze hoofden vliegende golugo met jong gaan we genieten van het diner van het huis! Na 2 flessen wijn en eten van rond de 150 euro gaan we voldaan en enigszins aangeschoten naar onze kamer.... Deze nacht heb ik eindelijk heerlijk geslapen ;).

Dag 7:
Na gister dus een super dagje gehad te hebben, houden we het vandaag bij een dagje strand en genieten van het heerlijke weer en klimaat op Langkawi! Na het ontbijt halen we de handdoeken op bij het zwembad en positioneren ons, zodat we de komende uren optimaal van de zon gebruik kunnen maken... :) Dit lukte dan ook uitstekend! We hebben de dag alleen onderbroken voor een lekkere lunch bij de beachbar en Mies met het maken van vele foto's van alles wat rond het hotel loopt en vliegt.

Bij The Andaman hebben ze ook een Spa Wellness, deze behoort tot de 5 beste Spa's van Maleisië. Het is redelijk aan de prijs, maar na wat aandringen van Mies besluit ik een Maleisische massage van 50 minuten te nemen. Je wordt aan de voorkant van het hotel opgehaald door zo'n golf karretje en 100 meter verder afgezet... Dit had ik ook kunnen lopen (hetgeen ik op de terugweg dus ook heb gedaan, met enige begeleiding van een katapult vanwege de makaken). Voorkant, achterkant alles wordt gemasseerd.... Heerlijk en het uitzicht en de geluiden van de jungle en de zee op de achtergrond is... just like heaven! Mies heeft in de tussentijd een presentatie van een in Maleisië zeer bekende bioloog bijgewoond die van alles en nog wat te vertellen had over het rijke dieren- en plantenleven van Langkawi. Mies vond het zeer de moeite waard (of was het de gratis drank hihi).

Na afloop hiervan was het weer tijd voor het dagelijkse Happy Hour bij de beachbar waarbij de wijn en cocktails met nootjes en olijven weer voor ons klaar stonden, vanavond maar genieten van ons laatste avondje, want morgen vliegen we naar Penang (stad)... Dat wordt dag 8...